top of page

Altijd starten en schoon rijden


Veel brom- en motorfietsrijders zullen het herkennen: bij de eerste warme zonnestralen van het jaar haal je je brom- of motorfiets uit de garage om een stukje te rijden. Maar dan start hij slecht, of helemaal niet. Ook niet na een paar keer proberen. Vaak ligt dit aan de verouderde benzine die nog in de tank en het brandstofsysteem zit. Ecomaxx biedt hiervoor dé oplossing: ultraschone, lang houdbare benzine voor alle brom- en motorfietsen. De motor start altijd, zelfs na een lange winterstop. Bovendien zorgt de brandstof voor een schonere verbranding en aanzienlijk minder uitstoot van schadelijke stoffen. Ideaal als overwinteringsbenzine, én schoner voor u en uw omgeving.

 

Autobedrijf de Kool is een gecertificeerd verkoper van de EcoMaxx Fuels.

ECOMAXX  CLASSIC BIKE  FUEL  2:
DE IDEALE TWEETAKT BENZINE VOOR JE BROMMER


Classic Bike Fuel 2 is een kant-en-klare tweetakt benzine, waaraan 1,75% mengolie is toegevoegd. De mengverhouding is dus 1:55. Hiermee kunnen probleemloos alle brommers, scooters en andere tweetakt motoren gesmeerd worden die 1:50 mengvoorschrift hebben. Door de aanhoudende druk op het schoner rijden van brommers en het verbod in sommige milieuzoneringen, heeft Ecomaxx een nieuwe passende benzine ontwikkeld. Door het lagere oliegehalte en de extreem schone benzine zullen rook en geur vrijwel geheel verdwenen zijn. Classic Bike Fuel 2 bevat geen schadelijke stoffen zoals benzeen en tolueen. Daarom zijn de uitlaatgassen veel schoner dan met gewone benzine en is deze brandstof uitermate geschikt voor het gebruik in de milieuzoneringen.

ECOMAXX  CLASSIC BIKE  FUEL  2:
ECOMAXX  BIKE  FUEL  2
ECOMAXX  BIKE  FUEL  4
​

ECOMAXX CLASSIC BIKE FUEL 2

  • Kant-en-klare tweetakt benzine, voorzien van een extreem hoogwaardige tweetakt olie 1,75 % (1:55)

  • Voor alle tweetakt bromfietsen en scooters, zowel modern als klassiek

  • Meer dan 3 jaar houdbaar

  • Voorkomt startproblemen

  • Ideaal voor het aftanken vóór de winterstop

  • Zorgt voor een schonere verbranding

  • Aanzienlijk minder uitstoot van schadelijke stoffen

  • Tast oude rubberafdichtingen en pakkingen niet aan

  • Maakt brandstofadditieven overbodig

  • Uitwisselbaar met alle soorten pompbenzine

  • Bevat geen (bio-)ethanol

  • Direct te gebruiken

​

PROBLEMEN  BIJ  GEWONE  POMPBENZINE

Een groot nadeel aan pompbenzine is dat het componenten bevat die metalen zoals aluminium, koper en messing kunnen aantasten. Daarnaast kunnen er door gomvorming en bacteriegroei ook afzettingen in het brandstofsysteem komen. Hierdoor start de motor niet goed meer en loopt deze vaak onregelmatig.
 

SCHONER  IS  BETER  VOOR  MOTOR,  MILIEU  EN  GEZONDHEID

Ecomaxx Classic Bike Fuel 2 is schoner en beter dan pompbenzine voor zowel gezondheid en milieu als de motor zelf. Dit komt omdat de brandstof geen schadelijke stoffen bevat, zoals benzeen en tolueen. Daarnaast verbrandt het veel schoner en blijft de motor dus ook schoner. Ook bevat de brandstof geen (bio-) ethanol.

​

ALTIJD  STARTEN, 
ZELFS  NA  LANGE  WINTERSTOP

Ecomaxx Classic Bike Fuel 2 is meer dan 3 jaar lang houdbaar. Omdat de kwaliteit van de benzine zo lang behouden blijft, zijn startproblemen verleden tijd. Zelfs na een lange winterstop! De ideale overwinteringsbenzine dus. Tank daarom je scooter, brom- en motorfiets vóór de winterstop af met Ecomaxx Classic Bike Fuel 2.

 

Uitwisselbaar met gewone pompbenzine
Je kunt altijd gewone pompbenzine tanken, ook als er Ecomaxx Classic Bike Fuel 2 in de tank zit. De benzine is zodanig samengesteld dat het altijd uitwisselbaar is. Handig voor onderweg! Voor motoren die erg weinig gebruikt worden, is het beter om altijd Ecomaxx Classic Bike Fuel 2 te tanken.

ECOMAXX  BIKE  FUEL  2

HEB JE EEN ZWAAR OPGEVOERDE BROMMER OF SCOOTER?

Heb je een brommer of scooter die zwaar opgevoerd is (75-110 km/u)? Dan is het verstandiger de Ecomaxx Bike Fuel 2 te gebruiken. Deze bevat 2,5% olie (1:40). Door de tuning kunnen lagers en zuiger zwaarder belast worden. Wat meer olie is dan veiliger. Ook voor tweetakt motorfietsen en oude grotere tweetakt motoren van voor 1970 raden we dat aan. Vaak zijn deze motoren niet gereviseerd en hebben meer speling op het lagerwerk. Meer olie is dan net wat beter, zodat de levensduur van de motor gegarandeerd blijft. In dat geval is de Ecomaxx Bike Fuel 2 met 1:40 dus meer geschikt.

​

ECOMAXX  BIKE  FUEL  2:
DE IDEALE TWEETAKT BENZINE VOOR ZWARE TWEETAKT MOTOREN


Bike Fuel 2 is een lang houdbare kant-en-klare voorgemengde tweetakt benzine met een mengverhouding van 1:40 (2,5 % olie). Door het wat hogere oliegehalte is Bike Fuel 2 zeer geschikt voor zwaarbelaste tweetakt motoren en oldtimer tweetakten van voor 1970. Bike Fuel 2 bevat een vol synthetische ester tweetakt olie die meer dan 800 uur volop getest is in onze Ecomaxx crossmotoren. Bike Fuel 2 is al sinds 2016 op de markt en heeft zich bij veel oldtimer tweetakt motoren bewezen in de praktijk. Zelfs bij motoren waarvan oudsher 1:25 (4% oliegehalte) werd voorgeschreven, zoals bij de ­grotere tweetakt motoren van voor 1970.

​

​

  • Kant-en-klare tweetakt benzine, voorzien van 2,5% (1:40) extreem hoogwaardige tweetakt olie

  • Geschikt voor alle tweetakt scooters, brom- en motorfietsen, zowel modern als klassiek

  • Meer dan 3 jaar houdbaar

  • Ideaal voor het aftanken vóór de winterstop

  • Voorkomt startproblemen, zelfs na lange winterstop

  • Zorgt voor een schonere verbranding

  • Aanzienlijk minder uitstoot van schadelijke stoffen

  • Uitwisselbaar met alle soorten pompbenzine

  • Tast oude rubberafdichtingen en pakkingen niet aan

  • Bevat geen (bio-)ethanol

  • Direct te gebruiken, zonder aanpassingen te doen

  • Maakt brandstofadditieven overbodig

​

WAAROM WAT MEER TWEETAKT OLIE?

Tweetakt olie zorgt voor een hydro-dynamische smering van het lager. Door de ‘rollende’ beweging pompt een ‘kogel’ of ‘ton’ van het lager de tweetakt olie onder zich, waardoor het op de oliefilm gaat drijven. Omdat vroeger de toleranties van lagers, drijfstangen en pistonpennen groter waren, hebben ze meer speling. Ook door slijtage kan er extra speling ontstaan. Daarom is een wat dikkere filmlaag van de olie vaak nodig. Ideaal voor de grote tweetakt motoren van oude motorfietsen en motorscooters van voor 1970, zoals de Vespa motorscooters.

 

Ook zwaar opgevoerde brommers en scooters kunnen wat extra olie gebruiken. Door de grotere krachten op bijvoorbeeld het drijfstanglager zorgt de extra olie voor een betere smering en voorkomt schade na langere tijd.

​

 

PROBLEMEN  BIJ  GEWONE  POMPBENZINE

Een groot nadeel aan pompbenzine is dat het componenten bevat die metalen zoals aluminium, koper en messing kunnen aantasten. Daarnaast kunnen er door gomvorming en bacteriegroei ook afzettingen in het brandstofsysteem komen. Hierdoor start de motor niet goed meer en loopt deze vaak onregelmatig.
 

SCHONER  IS  BETER  VOOR  MOTOR,  MILIEU  EN  GEZONDHEID

Ecomaxx Bike Fuel 2 is schoner en beter dan pompbenzine voor zowel gezondheid en milieu als de motor zelf. Dit komt omdat de brandstof geen schadelijke stoffen bevat, zoals benzeen en tolueen. Daarnaast verbrandt het veel schoner en blijft de motor dus ook schoner. Ook bevat de brandstof geen (bio-) ethanol.

​

ALTIJD  STARTEN, 
ZELFS  NA  LANGE  WINTERSTOP

Ecomaxx Bike Fuel 2 is meer dan 3 jaar lang houdbaar. Omdat de kwaliteit van de benzine zo lang behouden blijft, zijn startproblemen verleden tijd. Zelfs na een lange winterstop! De ideale overwinteringsbenzine dus. Tank daarom je scooter, brom- en motorfiets vóór de winterstop af met Ecomaxx Bike Fuel 2.

 

Uitwisselbaar met gewone pompbenzine
Je kunt altijd gewone pompbenzine tanken, ook als er Ecomaxx Bike Fuel 2 in de tank zit. De benzine is zodanig samengesteld dat het altijd uitwisselbaar is. Handig voor onderweg! Voor motoren die erg weinig gebruikt worden, is het beter om altijd Ecomaxx Bike Fuel 2 te tanken.

ALTIJD  STARTEN, 
ZELFS  NA  L

​

bottom of page